Interview met Nadine Klokke, ceo van Knab: ‘De klant weet het beter’

Fotografie: Knab

In het kader van het dossier ‘Lef in leiderschap’ van Management Scope, interviewde Jean-Paul van Londen (LTP) de ceo van Knab: Nadine Klokke. Zij nam vorig jaar het roer over bij online bank Knab. Haar belangrijkste taak als ceo is het verder doorontwikkelen en professionaliseren van de bank die het nét even anders wil doen. Knab wil daarbij de kennis van medewerkers en klanten nog slimmer inzetten. ‘Bedrijven moeten het idee loslaten dat ze alles beter weten.’

Wat heeft u nog meer veranderd bij uw aantreden?
"Om tot een plattere organisatie te komen heb ik de interne structuur aangepast. Ik geloof niet in hiërarchie en veel managementlagen. Bij Knab werken we met zo min mogelijk managers, en zijn we ondersteunend aan de teams waar het echte werk verzet wordt."

Jean-Paul van Londen
Jean-Paul van Londen
Jean-Paul is partner bij LTP en verantwoordelijk voor de dienstverlening op senior management/bestuurlijk niveau: Executive Services. Hij adviseert over leiderschapskwesties, met een focus op geschiktheid en professionele ontwikkeling. Jean-Paul coacht ook managers en directieleden en helpt hen hun professionele en persoonlijke doelen te bereiken. Je kunt hem bereiken via J.vanLonden@ltp.nl of 06 - 15 96 01 39
Op welk mailadres wil je het voorbeeldrapport ontvangen?

Wij helpen je graag verder.

Vul het contactformulier in.